Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Βελτιώσεις και στήσιμο #10 - Ohlins TTX

Συνεχίζοντας τον δρόμο που έχει χαράξει η μοτοσικλέτα, ύστερα από πολλά trackdays και φιλικούς αγώνες η έλλειψη ενός πίσω αμορτισέρ ήταν αναγκαίο. Δεν λέω, το Showa που φοράει από το εργοστάσιο είναι καλό μέχρι ένα σημείο και για αναβάτη τον 70 έως 80 κιλά max.  Οι χρόνοι κατέβαιναν και το Showa έδειχνε να ταλαιπωρείτε και να κουράζεται. Υπήρχαν σημεία στην πίστα που στο άνοιγμα του γκαζιού το αμορτισέρ ¨βούλιαζε¨ και πέρναγε ταλαντώσεις στο πλαίσιο. Αφενός ήταν ενοχλητικό για τον οδηγό και αφετέρου λάθος πληροφόρηση ως προς τα κρατήματα του πίσω τροχού.
Στο τέλος της σεζόν του 2010 αγοράστηκε και τοποθετήθηκε ένα Ohlins ΤΤΧ με ελατήριο 80N. ‘Ένα αμορτισέρ που δεν θέλει και πολλές συστάσεις. Η μοτοσικλέτα άλλαξε ριζική συμπεριφορά. Από τη μία ήταν αυτό που έλειπε καθώς έκανε αυτό που έπρεπε και που το Showa αδυνατούσε να προσφέρει και από την άλλη έβλεπα του χρόνους αντί να κατεβαίνουν να ανεβαίνουν. Ακούγεται παράλογο γιατί να συμβαίνει αυτό… Ύστερα από πολύ ψάξιμο διαπίστωσα ότι το Ohlins είναι 2mm μακρύτερο από το Showa με αποτέλεσμα να χαμηλώσει σε ύψος η ουρά της μοτοσυκλέτας. Ουσιαστικά είχε αλλάξει η γεωμετρία όλης της μοτοσυκλέτας με δυσανάλογα αποτελέσματα.
Το σίγουρο είναι ότι για τα Ducati  848/1098/1198 ο κωδικός Ohlins είναι ίδιος. Ίδιο παραμένει και το μοχλικό της μοτοσυκλέτας. Αυτό που ίσως χρειαστεί μελλοντικά είναι ο ρυθμιστής ύψους του μοχλικού που για το 848 είναι σταθερό και όχι ρυθμιζόμενο όπως στα μεγαλύτερα μοντέλα 1098/1198.
Εν τέλει ρυθμίστηκαν οι αναρτήσεις μπροστά και έγινε το ανάλογο “revolving  για το Ohlins πίσω και στο  αυριανό trackday (12/02/2010) θα έχουμε νέα σχετικά με το στήσιμο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου